Науковці досліджують явище булінгу вже протягом десятиліть, але й досі не існує єдиного визначення даного поняття. Аналіз наукових джерел засвідчив, що багато дослідників часто звертаються до визначення булінгу, що першим запропонував Д. Ольвеус: «Булінг – ситуація, в якій учень неодноразово піддається негативним діям з боку одного чи кількох інших учнів». Термін «негативні дії» включає в себе досить різноманітну поведінку – від невербальних проявів агресії, як ворожі погляди та зачіпання, до серйозних фізичних нападів. Д. Ольвеус наголошує на важливій характеристиці ситуації булінгу – повторюваності негативних дій, тим самим розмежовуючи булінг та одиничні незначні випадки агресії. Також, автор першим визначив, що булінг можу бути прямим – фізична агресія (удари, штовхання, щипання, плювання, кусання, залякування, обзивання, жорстокі жарти, утискання через соціальний статус, релігію, расу, доторки сексуального характеру), та не прямим, що проявляється переважно у емоційній та пасивно агресивній поведінці (ізоляція, виключення, поділ на категорії нижче і вище, ненависний погляд, непристойні жести, написання графіті, поширення пліток).
Першим офіційним визначенням булінгу, що стали використовувати в судовій практиці у Великобританії, стало визначення Хелда: «Булінг – це тривале фізичне або психологічне насильство, яке чинить одна особа або група осіб по відношенню до особи, яка нездатна захистити себе в даній ситуації, з усвідомленим бажанням завдати болю, залякати або спричинити стрес іншій особі».
10.04.2018 року в ЕБГ «Гармонія» були проведені профілактичні бесіди з учнями 5-7 класів класів на тему :"Профілактика булінгу", "Насильство в сім’ї. Бесіди були проведені старшим інспектором ювенальної превенції Енергодарського ВП ГУНП в Запорізькій області І.В.Денесюком . Всі діти отримали відповіді на свої запитання. А 12.04.2018 року відбулося засідання круглого столу учнівського самоврядування з І.В.Денесюком. Старшому інспектору було задано ряд питань з питання профілактики булінгу та профілактики насилля у сім’’ях. Учні отримали рекомендації щодо протистояння булінгу. Вони вступили в диспут на дану тему і склали пам’’ятку по профілактиці булінгу.
|