Вівторок, 16.10.2018, 11:25                  Ви увійшли як Гість | Група "Гості"Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Меню сайту

Форма входу

Наші друзі


УОЕМР

Нуково-методичний центр

ЕНВК №1

ЕЗОШ №2

ЕЗОШ №4

ЕНВК №5

ЕЗОШ №6

ЕЗОШ №7

ЕБЛ

ЦОППМ

ЕЦТКС

ЦДЮТ


Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 167

Статистика
Онлайн 1
Гостей: 1
Читачів 0
Иконка загрузки

Головна » 2018 » Серпень » 31 » ШКОЛА - ПРОСТІР ОСВІТНІХ МОЖЛИВОСТЕЙ
07:54
ШКОЛА - ПРОСТІР ОСВІТНІХ МОЖЛИВОСТЕЙ

            Невтішна оцінка сучасної освіти. Як свідчить аналіз, багато хто з відомих педагогів, учених, незалежно від того, освіту якої країни вони презентують, досить негативно її оцінюють ( Поль Вайнцвайг( американець), В.П.Беспалько(росіянин),І.Д.Бех (українець). Один із найстаріших педагогів, академік М.Н.Скаткін , в одній із своїх книг дуже різко, але , на мою думку, справедливо відзначив: «Сучасна освіта, мета якої - повідомити відому й однакову для всіх кількість знань, виглядає як масове убивство талантів». 
Тож доречно буде звернутися До коротенької характеристики саме дитини, яка зовсім скоро переступить поріг школи. Вона 'активна, творча, в постійному пошуку себе і світу. Вже перед вступом до школи має певну кількість знань про навколишній світ і, як правило, почувається достатньо пристосованою до нього. В якому б середовищі не зростав малюк, він із оптимізмом дивиться у майбутнє, приходить до школи сповнений бажання вчитися.
Питання перше. Чому дошколя майже завжди відчуває смак успіху, а першокласник ні? А тому, що навіть попри невдачі ніхто не вважає його невдахою. Безумовно були і сльози, прикрощі, але майже ніколи абсурдність поведінки не була способом його життя.
Питання друге. Що ж відбувається з маленьким школяриком? Минає рік, два і інтересу до навчання немає, рука вже так не тягнеться вгору. А більшість зовсім не бажає відвідувати школу. ,
Само собою постають наступні питання. В чому р^ч? Скільки і яких негативних впливів необхідно було зробити, щоб спинити розвиток живого організму, виробити в ньому цю безпорадність? А доведено наукою і всім відомо, що будь - який організм прагне саморозвитку, самовдосконалення. Тож, мабуть, шкодимо ми в розвитку дітей, і досить сильно; заглушаємо, виходить, цей справжній атомний реактор, якщо активність дитини перетворюється на пасивність, оптимізм на песимізм, творчість на прагнення нічого не робити. Страх перед школою відчувають близько 40% учнів. ІЦо може бути шкідливіше для розвитку дитини за постійний страх покарання? Соціологічні дослідження встановили, що близько 90% учнів ходять до школи з тривогою і небажанням. Але треба визнати, що школа і для вчителя теж складне випробування. Саме тому 80% вчителів перебувають тривалий час у досить напруженому стані, причиною якого є фактори негативного ставлення учнів до школи. Психологи відзначають, що на кожному уроці' виникає від 25 до 150 ситуацій психологічної несумісності педагогів і учнів.
Може комусь мої судження здадуться дуже категоричними і не зовсім доречним, хоча я висвітлила тільки наявні результати соціологічних і психологічних досліджень. Думаю, більшість колег погодиться зі мною, про це треба говорити і вже давно, не чекаючи, що хтось за нас вирішуватиме проблеми освіти наших дітей. Бо формується особистість з її духовністю, творчістю, інтелектом, оптимізмом ,звісно, в закладах освіти з впливом на неї ЗМІ( телебачення, Інтернет).

Такий момент нарешті настав. «Нова початкова школа - простір освітніх можливостей» - це зміна клімату практично всієї системи середньої освіти. Це - вибух, землетрус... зміна практично всієї системи початкової школи, навчального процесу, розуміння освіти як цінності водночас...Це змінить енергетику, клімат школи, прибере наявні стереотипи, порушення в організмі школи.
Як підтвердження моїх слів є участь педагогів гімназії у освітньому проекті «На крилах успіху», який розроблено за сприяння Інституту педагогіки НАПН України. Проект діє в межах дослідно - експерементальної роботи Всеукраїнського рівня «Дидактико - методичне забезпечення і навчальне забезпечення реалізації концептуальних засад реформування початкової освіти» на 2016-2020 роки( Наказ МОН України №834 від 15.07.2016). Місія проекту: Створення нового освітнього проекту, який задовольняє потреби освітян та батьків і відповідає новим стандартам «Нової української школи».
На підставі угоди з Інститутом педагогіки НАПН України ЕБГ «Гармонія» надано статус експерементального закладу( наказ МОН України №561 від 06.04.2017), а в 1-А класі було організовано навчальний - виховний процес за освітнім проектом»На крилах успіху». Адміністрацією , педагогами закладу проведена велика робота з жовтня 20.16 року по 15.05.2018 року:
-    опрацьовані наробки і документи творчих груп, які працювали над програмами проекту за темою «Модернізація 4 змісту початкової освіти»;
-    участь у роботі Всеукраїнського круглого столу «Розвиток початкової освіти: прогнози та їх експерементальне впровадження»;
-    участь у роботі Всеукраїнського круглого столу « «Прогнозування розвитку початкової освіти: дидактико - методичні засади організації навчання першокласників»;
-    участь вчителів, які задіяні в експерементальній роботі, у тренінгах дидактико - методичної сесії «Освітній простір сучасного вчителя початкової школи»;
-    участь в роботі педагогічної студії;
-    участь в роботі телемосту між учасниками експеременту і Інститутом педагогіки НАПН щодо власного бачення впровадження проекту
-    педагогічний брифінг на базі ЕБГ «Гармонія» на тему «Від ідеї освітнього проекту «На крилах успіху» - до його реалізації»;
-    опрацювання матеріалів Всеукраїнського круглого столу»Учитель початкової школи як агент інноваційних змін».
Для всіх бажаючих навчати своїх дітей за освітнім проектом здійснюється прийом на безконкурсній основі, створені належні умови для навчально - виховної роботи. Навчання здійснюєтьтся за експерементальним плаїіом( наказ МОН України від 07.02.2017 №189), за оригінальними сучасними навчальними посібниками і дидактичними матеріалами. Зроблено перший крок до зменшення навчального навантаження на дитину.( презентація про роботу за інноваційним освітнім проектом «На крилах умпіху»)

Оновлення освітнього простору, в якому є місце і добрій традиції і розумній інновації, віртуальному світу . і реальній дійсності, розвитку емоційного інтелекту і тематичному підходу до пізнання; світу, формуванню життєдайних якостей викликав потужний емоційний відгук не тільки у освітян.
Тішить те, що у наш нелегкий час з” являється дедалі більше тих людей, які не тільки говорять про майбутнє української школи, а вже діє сьогодні. На мою думку ми змогли створити навколо дитини таке ментальне поле(умови), яке б сприяло розвитку дитини, оточуючи її атмосферою справедливості, поваги, краси і радості. Саме радістю, на думку Л.М.Толстого, і визначено якість людського життя ( презентація про підготовку початкової школи до нового навчального року).
Зміни відбуваються, змін багато, вони приходять з появою нової людини з її бажанням змінити щось на краще, в нашому випадку - життя дітей в школах, з ідеєю створення нового простору освітніх можливостей.
А щоб працювати в новому освітньому просторі кожен освітянин повинен вирішити сам, хто він є : людина майбутнього чи «неофобіст» ( від терміну «неофобія» - боязнь нового)», котити світ самому чи кргічати : «Боже, куди котиться цей світ!». Так ми, вчителі, самі постійно перебуваємо під впливом потужного негативного мислення, і, хочемо ми цього чи ні, непомітно втрачаємо ту силу особистості, що надихала б нас на безкорисну допомогу , на активні спроби якось поліпшити і виправити своє життя, життя оточуючих нас людей.
Ми хочемо позитивних змін... Тож потрібно змінювати нашу свідомість, менталітет. Якщо ми не усунемо причину( особистісну недосконалість), то не зміниться й наслідок (якість нашого життя). Проблеми глобальні...
Знаючи проблему, сьогодні ми робимо спробу віднайти підходи до її вирішення. Перші кроки, які ми вже зробили і плануємо надалі зробити на виконання цього по-справжньому масштабного проекту МОН України,( тільки у розробці якого був використаний досвід семи країн: Фінляндії, Сінгапуру, Ірландії, Шотландії, Франції, Польщі, Канади ) полягають у; підготовці вчителя. Бо задекларовані фундаментальні зміни в школі - не просто впровадження європейських практик, а нові можливості формування сприятливого психологічного клімату в кожній школі, на окремо взятому уроці, окремо взятим учителем.Дуже важливо і, безумовно, дуже важко оновити функції психолого - педагогічного супроводу не тільки здобувачів освіти, а всього шкільного середовища. Що ми взмозі зробити вже зараз, це вдосконалення шкільного дизайну в стилі НУШ. Бо нас виховує все, що нас оточує.
На порозі змін для нас для всіх дуже доцільними стануть слова С.Резнікова( автор книги «Тормозной путь») : «Не чекайте , коли вас примушать до нововведень, а самі йдіть назустріч новому, плекайте його й завчасно готуйтесь до того, що воно принесе з собою».
Дякую за увагу!
Виступ підготувала Макаревич В.М.

Переглядів: 43 | Додав: viktoriasakhnenko95 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Прогноз погоди

Корисне

Пошук

Календар
«  Серпень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Свята

Архів записів


Copyright MyCorp © 2018
Конструктор сайтів - uCoz